top of page

Slachtoffer zoekt lotgenoten met ervaring met Jean-Pierre PEUMANS

Vreemde zaken bij Jean-Pierre Peumans die ook buiten de gevangenis actief is.

Slachtoffer wil graag in contact komen met andere Peumans slachtoffers.

Contact : info@stopmisbruikverzekeringen.be : graag melden of je mail mag doorgestuurd worden aan slachtoffer.

“Geslagen omdat ik pillen weigerde”

HOOFDGENEESHEER GEVANGENIS OPGELUCHT OVER STRAF AGRESSIEVE GEDETINEERDE

  • EVA RAMAEKERS

  • 11 juni 2014

HASSELT Hoofdgeneesheer Jean-Pierre Peumans van de Hasseltse gevangenis was gisteren opgelucht, nadat de rechter Ringo D. W. (40) veroordeelde tot een celstraf van 10 maanden bovenop zijn rijk gevuld strafblad. De dokter was twee weken werkonbekwaam, nadat de gedetineerde hem sloeg omdat hij geen pijnstillers meer kreeg.

Al roepend en tierend werd Ringo D.W. (40) uit Roeselare gisteren terug naar zijn cel gebracht nadat de rechter zijn vonnis had voorgelezen. De man was niet tevreden met zijn extra celstraf. Op zijn proces vorige maand reageerde hij nog met “Is dat alles?” op de vordering van de procureur. De West-Vlaming bracht al meerdere jaren door achter de tralies. Op 4 november vorig jaar was hij net overgebracht uit de gevangenis van Lantin toen hoofdgeneesheer Jean-Pierre Peumans de man in zijn cel bezocht.

Werkonbekwaam

“Al na tien seconden en zonder aanleiding kreeg ik zijn vuist in mijn gezicht”, vertelt de arts. “Hij was ontevreden omdat hem bepaalde medicatie geweigerd werd.” De dokter was twee weken werkonbekwaam. De woeste gedetineerde wees tijdens zijn proces met beschuldigde vinger naar de arts en meende dat er sprake was van uitlokking. “Mijn pijnstillers werden van de ene dag op de andere afgepakt en de dokter maakte denigrerende gebaren”, aldus de gedetineerde. “Mijn cliënt krijgt vaker woedeaanvallen, maar nooit zonder aanleiding”, pleit zijn raadsman. Daar waren de rechtbank en dokter Peumans het niet mee eens. “Ik ben een heel vredelievende mens en ik was maar heel kort bij hem. Ik werk al dertig jaar in de gevangenis en dat was de eerste keer dat er agressie tegen mij gebruikt werd”, vertelt hij.

Extra bescherming

Sinds het incident komt de arts niet meer bij de man in de cel en namen andere geneesheren de patiënt over. “Tegen mijn collega’s gedraagt hij zich nu wel, maar ze zijn ook meer op hun hoede en krijgen extra bescherming. Ik zie hem wel nog in de gevangenis, hij bedreigt me voortdurend. Ik blijf nu altijd een doelwit, maar hij krijgt de kans niet meer”, klinkt het. De dokter stelde zich burgerlijke partij voor 1.500 euro morele schade en kreeg gisteren een bedrag van 500 euro toegekend. “Het is mij echt niet om het geld te doen, want dat ga ik toch nooit krijgen. Maar hij kan niet genoeg gestraft worden”, besluit Peumans.

Bron : https://www.hln.be/in-de-buurt/hasselt/-geslagen-omdat-ik-pillen-weigerde~afbf69ad/

Featured Posts
Recent Posts
bottom of page