top of page

"Ik krijg persartikels en weet zelf van niets, via het Nieuwsblad verneem ik dat de rechter op

De familie Vantorre-Proost kreeg opnieuw een persartikel toegestuurd over het arrest van de Brugse rechtbank.

Dit keer betreft het een artikel uit het Nieuwsblad.

"Ik moet in de krant lezen wat er in ons dossier gebeurt," vertelt een verbijsterde Stefan Proost. "Wij wachten al weken op ons vonnis en krijgen er geen inzage in. Patricia is door alle stress een inzinking nabij. Dit is echt niet meer normaal te noemen. Journalisten vragen ons om een reactie en we weten niet eens wat er in het vonnis staat ! Ik belde zopas nogmaals naar de rechtbank : ze weten er zogezegd van niets. Er was geen zitting gisteren, er is me gezegd dat arresten in beroep niet meer voorgelezen worden, wij weten van niets, maar gisteren konden journalisten wel artikels schrijven over ons dossier, terwijl de rechtbank beweert dat zij niet met journalisten gecommuniceerd hebben ? Wat moeten wij daar allemaal van denken ?"

Een Brugse advocaat gaat deze middag naar de rechtbank op vraag van de advocaat van de familie Vantorre. Wordt vervolgd.

Klik op de foto om Panorama te herbekijken.

Featured Posts
Recent Posts
bottom of page