top of page

Kortrijkse Raadkamer stelt Santens buiten vervolging na strafklacht Luc Engels

De Raadkamer van de Rechtbank van Eerste Aanleg West-Vlaanderen afdeling Kortrijk heeft Anke Santens buiten vervolging gesteld.

Verzekeringskopstuk Luc Engels had enkele weken na Panorama strafklacht tegen haar ingediend naar aanleiding van haar getuigenis in Panorama. Daarin legde ze uit hoe verzekeringsartsen, die als gerechtsdeskundige aangesteld worden, systematisch besluiten tot allerhande psychiatrische diagnoses en 'simulatie-aggravatie' bij hersentrauma. (herbekijk hier)

Luc Engels beschuldigde Anke Santens er persoonlijk van laster en eerroof te plegen omdat er op SMV artikels over de corruptiepraktijken van Luc Engels gepubliceerd staan. Luc Engels is niet betrokken bij het dossier SANTENS-AG, de meldingen zijn afkomstig van zijn talrijke slachtoffers.

Onderzoek naar de slachtoffers van Luc Engels werd niet uitgevoerd.

Luc Engels werd veroordeeld tot het betalen van een rechtplegingsvergoeding.

Anke Santens :

"Philippe Tack, de gerechtsdeskundige betrokken bij mijn dossier, had me enkele weken tevoren - in bijzijn van mijn rechter - al bedreigd met "een lawine van strafklachten" naar aanleiding van mijn getuigenis in Panorama. Luc Engels is 1 van de verzekeringsartsen die besloten heeft om mij persoonlijk aan te vallen. Hij is niet de enige. Het doel is duidelijk : klokkenluiders op alle mogelijke manieren de mond snoeren. Hierbij is het blijkbaar van ondergeschikt belang of zij nu wel of niet iets te maken hebben met bepaalde feiten die op de SMV site vermeld staan. Ik ben blij dat het Kortrijks parket Luc Engels niet gevolgd is in zijn opzet. Ik hoop dat er op een dag een mentaliteitsverandering kan komen binnen justitie en dat het bedrog in al jullie dossiers grondig mag onderzocht worden. Iedereen heeft recht op een eerlijke expertise. Als het fout loopt, moet dat bespreekbaar kunnen zijn en moeten er oplossingen voor voorzien worden. Ik wil ook graag mijn raadsheren bedanken voor hun inzet en vakkundig advies."

Featured Posts
Recent Posts
bottom of page