top of page

Patricia Vantorre in hongerstaking

PATRICIA VANTORRE IN HONGERSTAKING :

“Ik mag sterven van justitie, dan kan ik evengoed meteen sterven, zo kost ik niemand nog iets”

Stefan Proost, de man van Patricia Vantorre, is radeloos: “Mijn vrouw wil niets meer eten.

Met moeite kan ik haar sinds enkele dagen overtuigen om wat soep te drinken. Nu wil ze zelfs dat niet meer. Ze is in hongerstaking gegaan. Ze gaat toch dood, zegt ze. Ik weet niet wat me overkomt. Hoe moet ik dat aan de kinderen uitleggen ?”

Doofpot UGent genadeslag

Patricia’s beslissing kwam er na de openlijke steun van de Brugse Politierechter aan AXA tijdens de pleitzitting op 24 maart.

De beschuldigingen van de AXA advocaat in de pers, als zou ze haar letsels verzinnen, kwamen bijzonder hard aan.

Haar man probeerde nog om het bedrog in Patricia’s dossier bloot te leggen via UZ Gent, maar regeringscommissaris Yannick De Clercq weigerde deze week om de valse expertiseverslagen van Gentse professoren te onderzoeken. DeClercq liet weten “dat ze maar beroep moesten aantekenen tegen het vonnis”. De Ombudsdienst van UGent reageerde niet.

“Dat was voor Patricia de finale doodsteek. Ze weet ook dat ze er niet meer zal zijn als ze moet wachten op beroep vooraleer behandeling te krijgen. Ze is alle hoop verloren,” zegt haar man Stefan.

Geen geld voor behandeling

“Mijn vrouw heeft NU behandeling nodig. Bijna 8 jaar wacht ze hier al op. Een privé kliniek aan 30.000 euro per maand kunnen wij niet betalen.

Ze lijdt al jaren ondraaglijke pijn. Diverse ribben braken spontaan, door haar hypofyseletsel kreeg ze verregaande osteoporose.

Ze zal er niet meer zijn tegen dat een beroepsprocedure rond is. Bovendien worden 90 % van de bedrogdossiers in beroep bevestigd en hebben we geen geld meer voor een advocaat. Rechters dekken steeds corrupte experts in bij hersenletsel,” vertelt haar man.

Geen ziekenhuizen meer

Patricia weigert zich te laten opnemen in het ziekenhuis. “Ze heeft er zo veel ziekenhuisbezoeken al opzitten, de behandeling die ze nodig heeft kunnen ze haar niet geven, de pijn blijft onhoudbaar. Het hele expertisegebeuren heeft een zwaar psychotrauma bij

haar achtergelaten. Een eerlijk proces is het enige dat ze nog vroeg. Zelfs dat bleek niet mogelijk te zijn. Ik weet niet wat ik nog meer kan zeggen of doen. Ik weet het echt niet meer. Ik wil haar niet kwijt, maar ze kan zo koppig zijn, ze is op,” zegt Stefan, die haar nu probeert te overtuigen zich toch in het ziekenhuis te laten opnemen.

Klik op de foto's voor meer info :

Featured Posts
Recent Posts
bottom of page