top of page

Slachtoffer verzekeringscriminaliteit roept in pakkende brief VRT op om waarheid rond verzekeringscr

Geachte mevrouw x,

Ik ben slachtoffer van een verkeersongeval en merk elke weer hoe geslepen verzekeringen, bijstandsartsen en zelfs advocaten een spel spelen waarbij een slachtoffer enkel misleid wordt, waarbij een slachtoffer nogmaals slachtoffer wordt door het misbruiken van vertrouwen dat het slachtoffer heeft in zijn/haar bijstand, waarbij een slachtoffer aldus niet echt wordt bijgestaan, waarbij een slachtoffer absoluut niet krijgt waar hij/ze recht op heeft: het verzekeringsbedrog.

Ik heb gemerkt hoe slecht je wordt voorgelicht, je op een dwaalspoor wordt gezet, met meer vragen de laan wordt uitgestuurd dan antwoorden worden verkregen, hoe bepaalde artsen plots in hun schulp kruipen en je wel advies willen geven, hoe sommige bijstandsartsen heel bot reageren als je om meer uitleg vraagt - je kan niet meer werken zegt men, maar je moet tevreden zijn met een beperkt percentage ca. 12%, hoe advocaten achter je rug akkoorden sluiten ondanks je verzet ...

Ik ben blijven zoeken en vechten, ben op deze wijze veel wijzer geworden en weet ondertussen dat ik veel meer rechten heb dan ook wie me ooit heeft verteld. Ik weet dat ik rechten heb die me meer zullen bieden in de zin van overleven in de huidige situatie, een situatie die mijn leven compleet heeft omgegooid en in feite heeft beroofd van wat ik ooit was en kon.

Ik begrijp zeer zeker dat het een ongeluk was, maar dat verzekeringen zo erg trachten je op de vuilnisbelt te smijten, had ik nimmer kunnen voorstellen. Je hebt hulp nodig op vele vlakken, maar je kan deze niet voorzien omdat je bron van inkomsten ook werd ontnomen en er totaal niets voorzien werd om dit op te lossen bij het voorstel dat de verzekering op tafel legt.

NIEMAND maar ook niemand wou mij een antwoord formuleren wat een bepaald percentage nu concreet betekende voor mijn verdere leven. NIEMAND!! Langzaam en moeizaam kom je via via wel wat meer te weten en besef hoe ernstig slecht, erbarmelijk het allemaal had kunnen lopen. MAAR ik snapte ergens el dat het niet juist zat, ik voelde dat het plaatje niet klopte ... MAAR hoeveel mensen durven niet de nodige stappen te nemen uit vrees voor nog minder of niets, zoals vaak wordt beweerd door verzekeringen en bijstandsartsen.

Ik had niets meer te verliezen en besefte dat ik nimmer zou kunnen functioneren zonder hulp en al zeker niet op de arbeidsmarkt. Dus iemand diende minimaal mijn inkomen te vervangen, minimaal dat. Als ook een bijstandsarts hiervan overtuigd is, maar niets onderneemt om je hierin bij te staan, waar moet je dan heen, als je geen medische achtergrond hebt en eigenlijk niet beseft wat er daadwerkelijk met je gebeurd is tijdens dat ongeval, wat primaire en secundaire gevolgen zijn aan dat feit ...

Misschien heb ik geluk en ben ik één van de uitzonderingen die het minimum krijgt waar ze recht op heeft. Of misschien ben ik een van de duizenden die haar behandeling niet kan betalen, die de nodige hulp niet kan veroorloven, die geen leven meer zal hebben na de uitspraak. Of misschien heel misschien heb ik geluk - wat werd ontnomen zal ik nooit meer hebben en dat is al erg genoeg - dat er wat gerechtigheid bestaat en dat ik de nodige verzorging kan veroorloven en min of meer mijn levensstandaard kan behouden, hetzij wel als mindervalide. En die levensstandaard is maar een gewoon algemeen basisinkomen van een alleenstaande ambtenaar. En ja ik was gelukkig alleenstaand met een zeer druk leven, vol hobby's en vrienden, met een job waarvan ik droomde, waarin ik nog verder kon groeien vanwege mijn kwalificaties en potenties.

Daarom zou ik graag willen weten WAAROM deze verzekeringscriminaliteit bestaat en WAAROM de overheid hier niets aan doet en ik wil weten WIE hier verantwoordelijk voor is en wie dit corruptiemechanisme mee tot stand gebracht heeft en tot op vandaag mee in stand houdt.

Zo zag ik ook toevallig de Panorama-reportage betreffende dit onderwerp en dit zette me aan om verder te zoeken, oplossingen te vinden en vooral te weten te komen wat er in hemelsnaam mis was met mij. Ik bleek helemaal nog niet eens te weten wat er allemaal "beschadigd" was door mijn frontale aanrijding. NIEMAND heeft me hier bijgestaan enkel door mijn aanhoudend klachtenfenomeen en vragen omtrent, ben ik via tal van artsen en andere medici, uiteindelijk te weten gekomen dat er meer speelt. Eindelijk beginnen de stukken van de puzzel in elkaar te passen en krijgen de symptomen nu een zeer aanvaarbare oorzaak. Een medische, meetbare, zichtbare oorzaak die inderdaad tussen de oren zit, maar totaal geen psychische oorzaak kent.

Het erge aan dit verhaal is, dat het allemaal véél te lang heeft aangesleept. Men had dadelijk naar mijn klachten moeten luisteren, dadelijk de nodige onderzoeken doen en zodoende had de schade nog wat beperkter kunnen zijn. Nu door het aanslepen en aldus niet kunnen behandelen, treed er niet enkel secundaire schade op, maar verergert de problematiek ook, juist omdat het degenererend is van aard indien niet behandeld. En ik, het slachtoffer, moet ook daar mee leren leven, moet ook dit nog eens verwerken, terwijl juist dit had kunnen vermeden worden door een correcte aanpak van mijn dossier, van mijn situatie, van mijn klachtenpatroon.

En dankzij jullie reportage weet ik dat ik, spijtig genoeg, dat ik niet alleen ben in een dergelijke situatie. Dankzij jullie reportage ben ik terecht gekomen bij een vzw die strijdt die dit onrecht.

Ik verwijs naar onderstaand artikel :

Ik reken met enige hoop op de onafhankelijkheid van de VRT en beroep mij op mijn recht om correcte, objectieve, volledige informatie van de openbare omroep te ontvangen. De reportage toonde aan hoe schrijnend het allemaal is, bij het niet eerlijk behandeld worden door verzekeringsmaatschappijen bij lichamelijke letsels. Nu krijg ik de boodschap van jullie dienst dat jullie taak er op zit nu er maatregelen getroffen zullen worden.

NET DAAR WRINGT HET SCHOENTJE!

Die informatie die op heden door de VRT verspreid wordt, beantwoordt NIET aan deze criteria. Hierdoor lijd ik persoonlijk schade, want ik kan mijn rechten niet verdedigen binnen een systeem waarin iedere transparantie zoek is. De maatregelen die zullen getroffen worden zijn niet beter dan deze die nu bestaan. Het Nederlandse model is een mooi voorbeeld. Men wil zich hieraan spiegelen, maar op Belgische wijze: CORNIX CORNICI NUMQUAM OCULOS EFFODIT

De VRT kan uiteraard niet het systeem zelf veranderen. Wel kan zij voor de nodige transparantie zorgen. Dit is een noodzaak in het kader van het maatschappelijk belang. Daarom heb ik een vervolg gevraagd aan deze reportage van Panorama “Misbruik van verzekeringen”, net om het brede publiek er op te duiden dat principieel er niets effectief veranderd. Enkel door constantia et labore kunnen we verandering brengen in dit bedrogschandaal, dat blijft voortduren, en daarbij hoop ik van harte dat we wederom op jullie medewerking kunnen rekenen.

Met dank voor uw bevestiging terzake, groet ik u vriendelijk,

Featured Posts
Recent Posts
bottom of page