top of page

Privacy Commissie bevestigt : verzekeringsartsen plegen STRAFBARE feiten, parket MOET onderzoeken (m

Open Brief Anke Santens aan de Privacy Commissie :

Beste,

Ik lees in uw brief dat het parket deze inbreuken moet onderzoeken.

Ik heb een strafklacht ingediend. Het parket WEIGERT deze te onderzoeken. Wat nu ?

U stelt dat slachtoffers ook bij de Privacy Commissie klacht kunnen indienen.

Hoe kan ik deze klacht indienen ? Ik contacteerde dossierverantwoordelijke Veerle Meynckens maar kreeg nooit een antwoord.

Voorts : hoe lang duurt deze bemiddelingsprocedure ? Mijn gezin is momenteel dakloos. Hoe sneller wij terug een eigen woonst en de nodige hulp hebben, hoe liever uiteraard.

Door het opeenvolgend :

  • Nemen van ongeoorloofde toegang tot mijn medische voorgeschiedenis via het digitaal archief van AZ Groeninge dit tot 2 x toe

  • Verwijderen van verslagen

  • Aanpassen van verslagen in die zin dat een “sinds 10 jaar voorafbestaande toestand” gecreëerd wordt

  • Doorspelen van deze vervalste verslagen aan verzekering AG

  • Opstellen van een vals expertiseverslag

door neuroloog Guy Meersman, negeerde de 1ste expert mijn hersenletsel in 2011 ; ook de 2de die de besluiten van de 1ste bevestigde in 2015 ; en dus ook de rechtbank in 2016, die zich baseerde op de valse verslagen van Guy Meersman om een (onbestaande) voorafbestaande toestand in te roepen.

Deze ‘voorafbestaande toestand’ werd uitgebreid en in niet mis te verstane taal weerlegd door Professor x (zie bijlage).

Mijn geraamde verliezen / schade / onkosten bedragen om en bij de 10 miljoen euro. Ik verloor mijn woning, mijn bvba ging failliet, mijn Frans domein wordt in beslag genomen, ik ontwikkelde ernstige bijkomende klachten door het gebrek aan derdenhulp en behandeling, maar ergst van al, kon ik geen 2de kindje meer hebben en lijdt mijn dochtertje ernstige schade.

Hoe kan een bemiddelingsprocedure hier een oplossing voor bieden aub ? Ik zie Guy Meersman geen 10 miljoen euro op mijn rekening storten, mijn letselschade omkeren of een 2de kindje te voorschijn toveren ?

Wat is uw concreet voorstel om hier op korte termijn een oplossing voor te voorzien ?

Ik heb uitdrukkelijk de vraag gesteld aan AZ Groeninge om de toegang tot mijn medisch dossier te blokkeren. Stukken beschikbaar indien gewenst.

Dit werd GEWEIGERD. Volgens de Ombudsdienst van het ziekenhuis zelf, neemt de directie Guy Meersman in bescherming.

Het ziekenhuis huisvest nog een andere verzekeringsarts die bekend staat om medische informatie systematisch door te spelen aan de verzekeringen : Hilde Vangheel.

Meer nog : AZ Groeninge weigert om me inzage te geven in de identiteit van de artsen die NADIEN NOGMAALS ongeoorloofde toegang namen tot mijn medisch dossier.

Ik verwijs naar deze :

Welke maatregelen stelt u voor naar ziekenhuizen toe die er een dergelijke houding op nahouden ?

Ook zou het technisch onmogelijk zijn om toegang te blokkeren voor bepaalde artsen.

Het klinkt goed in theorie, maar wat met de praktijk ? De controle hierop ? Welke sancties voorziet u bij niet-naleving ?

De rechtbank is van dit alles op de hoogte.

Zij negeerde alle bewijzen en stukken hieromtrent.

Is dergelijke houding van een rechtbank grond voor nietigheid vonnis ?

Of wat zijn de gevolgen ervan precies ? Kan een rechtbank zomaar inbreuken op de privacy wetgeving negeren ?

Wat met de expertiseverslagen die tot stand komen op basis van deze inbreuken ?

U kan vaststellen dat :

  1. Artsen de privacy wetgeving niet respecteren

  2. De bestaande IT platformen zoals KWS geen enkele bescherming voorzien hebben

  3. Ziekenhuizen weigeren maatregelen te voorzien en doorverwijzen naar het parket voor onderzoek

  4. Dit parket vervolgens ieder onderzoekt weigert

  5. De Orde waar u naar verwijst, ook ieder onderzoek weigert

  6. Idem voor ministers Geens, De Block en Peeters die bevoegd zijn voor de verzekeringen, artsen, en expertises anderzijds

  7. De betrokken verzekeringsartsen ongestoord mogen verder gaan met (gerechtelijke) medische expertises

Kort samengevat, feitelijk de medische gegevens van alle Belgen sinds jaren te grabbel liggen voor verzekeringsmaatschappijen, die er dankbaar gebruik van maken.

In welke zin zou een “aanbeveling” voor de slachtoffers een CONCRETE oplossing of GARANTIE kunnen betekenen dat verzekeringsartsen = gerechtsdeskundigen GEEN TOEGANG meer KUNNEN krijgen tot hun vertrouwelijke en verondersteld wettelijk beschermde medische gegevens ?

Immers, de feiten die u in uw “aanbeveling” wil opnemen, staan al jarenlang in de Deontologische Code der Artsen. Waar zij niet gecontroleerd, noch gesanctioneerd worden.

Mijn dossier is niet het enige dossier. Er zijn nog andere. Ook de MEDEX en RIZIV medische dossiers worden naar hartelust geconsulteerd door verzekeringsartsen. Allen hebben deze slachtoffers GEEN correcte vergoeding bekomen, sinds jaren. Ik zet enkele van hen in copy van deze mail.

Welke oplossing kan u aan hen voorstellen aub zodat zij op korte termijn na jarenlang miserie nog IETS van een leven kunnen opbouwen of hernemen ?

x kaart al jarenlang deze praktijken aan. Toch werden er nooit maatregelen genomen.

Beschouwt u de Privacy Commissie als mede-verantwoordelijk voor de sinds tientallen jaren bestaande gang van zaken ?

Of is er een gebrek geweest aan communicatie / maatregelen vanuit Justitie en / of Volksgezondheid naar uw mening ?

M.a.w. : wie is hier volgens u verantwoordelijk voor ?

Dank voor uw reactie,

anke

Featured Posts
Recent Posts
bottom of page