top of page

De Monitor bevestigt : slachtoffers worden als UITSCHOT behandeld

Een lezer van SMV verwoordde het enkele weken geleden als volgt :

IK WIL DIERENRECHTEN.

Want als dier heb je meer rechten in België dan als slachtoffer van een ongeval.

‘De prognose is gewoon slecht. Mijn voet moest vastgezet worden. Ik heb artrose en omdat de doorbloeding in mijn voet heel slecht is, sterft het bot af,’ vertelt een tipgever aan de telefoon. 8 Jaar geleden liep zij op een bospad toen zij werd aangereden door een scooter die haar voet verbrijzelde.

Haar leven is ingrijpend veranderd door het ongeval. ‘Ik was ondernemer en was voor mijn werk regelmatig in het buitenland,’ vertelt de tipgeefster. Dat gaat niet meer en nu werkt zij thuis als coach voor het bedrijfsleven, voor zover haar handicap dat toelaat.

Wakker liggen van de pijn

‘Ik kan alleen korte stukjes lopen in huis en een boodschap gaat nog net, maar meer kan ik niet. Ik heb altijd pijn, ook aan mijn knieën en heupen, en ‘s nachts word ik wakker van die pijn. Ik werk en slaap en heb geen energie meer voor een privéleven en iedere avond lig ik om 8 uur in bed.’

De scooterrijder is volledig aansprakelijk gesteld maar ondanks dat is er nu, 8 jaar later, geen cent door zijn verzekering uitgekeerd. ‘Een ongeluk hoort bij het leven, maar ik word als een crimineel behandeld door de verzekering van de tegenpartij. Ik ben een hoogopgeleide vrouw, maar er wordt tegen mij gedaan alsof ik gestoord ben en me aanstel. Ze zeggen letterlijk tegen me: u kunt veel meer!’

http://demonitor.ncrv.nl/letselschade/slachtoffer-met-letselschade-je-wordt-door-de-verzekeraar-behandeld-als-uitschot-2

Featured Posts
Recent Posts
bottom of page