top of page

Santens vraagt strafrechterlijk onderzoek naar bedrogdossiers bij Orde van Geneesheren


COPY VAN HET VERZOEK AAN HET KORTRIJKSE PARKET.

Mensen die klacht indienden bij de Orde van Geneesheren, die zonder gevolg bleef, kunnen copy van deze klacht aan ons bezorgen.

Santens : "Wie A zegt, moet B zeggen. Wie recht in zijn schoenen staat, heeft in principe niets te vrezen in een land waar Wet en Waarheid iets te betekenen hebben. Ik vind het erg dat mensen, die jarenlang sukkelen na een ongeval, bang zijn om voor zichzelf en voor wat juist is, op te komen. Je wordt wel als een crimineel behandeld, maar jij bent de misdadiger niet. Het is niet normaal te hoeven smeken om iets dat in principe bij wet voorzien is - en waar je verzekeringspremies voor betaalt. Evenmin is het normaal dat jaarlijks 2 à 3 miljard euro verdwijnt uit de Sociale Zekerheidskas, omdat verzekeringen weigeren letselschade te vergoeden. Dit geld kan gebruikt worden voor behandeling van chronisch zieken na ongeval en het voorzien van hulp door derden aan slachtoffers. Ik vind het niet normaal dat de de man van Moreels (ongeval Vansummeren - Moreels), NA zijn pensioen, terug full time aan de slag moet en nu in een OCMW woning leeft in armoede, omdat verzekeringen weigeren te betalen voor zijn verlamde echtgenote. Verschillende vzw's trekken al meer dan 20 jaar aan de alarmbel. Er is niets dat verandert. Als aan de bel trekken niet werkt, moet de hele toren dan maar vallen. Enkel zo kan je van nul een nieuwe, betere toren bouwen. Die de mensen écht bescherming biedt."

Geachte mevrouw xxx,

Ik verneem dat u met de zware taak opgezadeld zit om de medische corruptie in justitie te onderzoeken.

Een schat aan bewijzen zal u vinden bij de Orde van Geneesheren. Al tientallen jaren dienen slachtoffers van het structureel bedrog bij medische expertises klacht in bij de Orde van Geneesheren. Al even lang worden al deze klachten, zonder enig onderzoek of zonder dat hier enig gevolg aan gegeven wordt, in de doofpot gestopt. Zo kunnen de meinedige gerechtsdeskundigen hun bedrog ongestoord voortzetten.

In de archieven van de Orde van Geneesheren, voor zoverre deze nog niet verdwenen zijn, zoals wel eens vaker gebeurt bij bedrog in medische dossiers, zal u honderden klachten vinden van slachtoffers van verzekeringsbedrog. Deze mensen omschrijven doorgaans gedetailleerd waaruit het bedrog bestaat en voegen de nodige bewijsstukken hiervan toe. Deze mensen vragen ook om gehoord te worden, hetgeen nooit gebeurt. Nooit volgen enige sancties tegen de meinedige artsen, die BEWUST valse medische verslagen opstellen, die vervolgens door de rechtbank als “waar” aangenomen worden. De slachtoffers van een ongeval en hun families dragen levenslang de gevolgen daarvan. De Belgische

Sociale zekerheid betaalt de rekening van 2 à 3 miljard euro per jaar, voor die invaliden/arbeidsongeschikten die tgv hun ongeval NIET vergoed worden door de aansprakelijke verzekeringsmaatschappij.

Gisteren was dat nog een klacht tegen Luc Engels, die onder het tapijt geveegd werd. Laat dat de laatste geweest zijn.

Ik wens u dan ook te verzoeken om als onderzoeksmaatregel een inbeslagname te organiseren van de archieven en administratie van de Orde van Geneesheren. U zal hierbij merken, dat bepaalde meinedige gerechtsdeskundigen regelmatig terugkeren. Dit zijn de kopstukken uit het verzekeringsbedrog. U zal hierbij vaststellen, dat het ook telkens dezelfde bedrogstrategieën zijn die terugkeren. U zal in mijn individueel dossier vaststellen, dat het ook diezelfde bedrogstrategieën zijn, die voorkomen. U zal ook andere klachten vinden tegen o.m. Johan Baeke, die me in mijn dossier vals beschuldigde van simulatie en aggravatie, wat er toe bijdroeg dat ik tot op vandaag niet de nodige hulp kreeg, evenmin vergoeding om bijkomende schade te voorkomen.

Zowel gerechtsdeskundigen Verstraelen als Tack wisten dat dit een vals verslag was.

Door dit desondanks als ‘waar’ aan te nemen, en alle andere medische bewijzen te negeren,

maken ook zij zich schuldig aan meineed, dit los van andere feiten, waar ik nog op

terugkom. André Colpaert baseerde zich eveneens op dit vals verslag om op zijn beurt

een bijkomend vals verslag op te stellen. Dit blijkt o.m. uit het verslag van

Professor Lafosse, die uitdrukkelijk vermeldt dat hij zich niet van de indruk kan ontdoen,

dat in mijn dossier GEZOCHT wordt om te kunnen besluiten tot simulatie en aggravatie.

U vindt dit alles terug in mijn dossier bij de politierechtbank.

Dit is de meest gebruikte strategie in verzekeringsbedrog bij zgn. ‘onzichtbare’ letsels.

Ik besef wat ik vraag, maar gelet op de omvang van dit jarenlange structurele bedrog in

Justitie, is deze maatregel een strikte voorwaarde om te kunnen spreken van een ernstig

en diepgaand onderzoek naar mijn individuele dossier alsook naar de collectieve problematiek. Zelf zal ik deze week klacht indienen bij de Orde van Geneesheren naar een onderzoek van de betrokken artsen in mijn dossier. Als dit NIET onderzocht wordt, net zoals de andere klachten, is het bewijs van bedrog door de Orde en de bendevorming met het verzekeringskartel geleverd.

Voorts verzoek ik u om als onderzoeksmaatregel over te gaan tot het getuigenverhoor van de heer politierechter x en zijn griffier y. Ik wens hierbij te benadrukken dat beiden

zich ten allen tijde zeer eerlijk, correct en professioneel opgesteld hebben en dat hen in

mijn dossier NIETS te verwijten valt.

Concreet wens ik dat hun antwoord geacteerd wordt op volgende vragen mbt Philippe Tack :

  • Heeft gerechtsdeskundige Philippe Tack tijdens de zitting van 28.02.2015 gedreigd dat mijn bijdrage aan de website Stop Misbruik Verzekeringen moest verdwijnen ?

  • Heeft hij hierbij gezegd dat er “miljoenen schadevergoedingen” zouden geëist worden als ik dat niet zou doen ?

  • Heeft hij hierbij gezegd dat “de Orde van Geneesheren druk bezig was om alle artsen op de Zwarte Lijst te verenigen om een klacht in te dienen” ?

  • Heeft hij verklaard dat hij “nog nooit voor verzekeringsmaatschappijen gewerkt” heeft ?

  • Heeft hij dit bovendien meermaals en uitdrukkelijk herhaald ?

  • Heeft hij verklaard dat Dr. Francis Coucke een “gevaarlijke charlatan” is ?

  • Heeft hij verklaard dat dhr. Jan Ost valse Q-EEG analyses aflevert en onderzoeken subjectief uitgevoerd worden ?

  • Heeft hij verklaard dat met het verslag van Professor Lafosse geen rekening gehouden mocht worden, omdat dit subjectief zou zijn, en enkel tot stand kwam omdat de professor hiervoor betaald werd ?

  • Heeft hij verklaard dat Dr. Seynaeve “gemanipuleerd werd om valse medische verslagen op te stellen” ?

  • Heeft hij verklaard dat Q-EEG een “onbetrouwbare technologie” is ?

  • Heeft hij verklaard dat er “absoluut geen banden waren tussen Johan Baeke en André Colpaert tenzij een occasionele professionele samenwerking in de instelling te Beernem ” ?

  • Heeft hij verklaard dat ik “geen letsels opgelopen heb” tijdens een “banaal ongeval “ ?

  • Heeft hij verklaard dat mijn huidige klachten te wijten zijn aan “iets” dat dateert van NA het ongeval ?

  • Heeft hij verklaard dat in mijn dossier “zeker geen bijkomende onderzoeken nodig zijn” ?

Deze vragen zijn essentieel om het aspect BENDEVORMING en MEINEED aan te tonen.

Ook tonen ze aan dat alles in het werk gesteld wordt om het bewijzen van letsels onmogelijk te maken.

Concreet wens ik dat hun antwoord geacteerd wordt op volgende vragen mbt Meester Busschaert :

  • Heeft deze verklaard dat V. “nog nooit opgetreden is voor AG” ?

  • Heeft deze verklaard dat V. “zeker geen vriend is van Meester Fonteyne” ?

Deze vragen zijn essentieel om de mogelijke rol van Meester V. in mijn dossier te kaderen.

Om te voorkomen dat zij vergeten wat er precies gezegd werd tijdens de recente zittingen, is deze onderzoeksmaatregel dringend. Het spreekt voor zich dat deze mensen een jaar (of later) na de feiten misschien niet alles meer kunnen herinneren.

Gelet op de omvang van dit onderzoek, herhaal ik nogmaals mijn verzoek tot centralisatie

van de klachten bij het Federaal Parket of een door de minister van Justitie op te richten

meldpunt inzake verzekeringsbedrog.

Om bij te dragen tot een snel verloop van uw onderzoek, plaats ik mijn verzoek op de

website Stop Misbruik Verzekeringen. Zo weten bezoekers van de site dat ze hun

klachten mbt Orde van Geneesheren, een hoofdspeler in het structureel verzekeringsbedrog, kunnen bezorgen, dit in geval een en ander zou verdwijnen. Dit tevens in een streven naar transparantie, hetgeen op vandaag totaal ontbreekt bij zowel

gerechtsdeskundigen als de Orde van Geneesheren en nochtans essentieel is.

Ik wacht het standpunt van de Ombudsdienst van AG Insurance omtrent bemiddeling af,

alvorens u bijkomende stukken en informatie te bezorgen. AG leest mee in copy.

Zoals u misschien van dhr. Coussement vernam, neem ik deel aan een persconferentie

op 22 mei. Het zou fijn zijn als tegen dan een eerste inschatting van het onderzoek,

zowel individueel als collectief, kan meegedeeld worden aan de pers. Het onderzoek

naar de Orde van Geneesheren, dat tegen die datum misschien een aanvang kan nemen,

zal ongetwijfeld als een positief signaal beschouwd worden door veel mensen die

hierdoor getroffen werden, en zal de geloofwaardigheid van Justitie ondersteunen.

De ministers van Justitie en Volksgezondheid lezen mee in copy.

Met dank,

anke

Featured Posts
Recent Posts
bottom of page