top of page

Slachtoffer getuigt : mijn bijstandsarts hielp mijn dossier om zeep !


Steeds meer klachten over bijstandsartsen duiken op. Sommigen wekken de indruk de belangen van de verzekeringen te verdedigen en niet de belangen van hun cliënt.

Dit was toch een straf verhaal (de naam van de bijstandsarts werd niet meegedeeld jammergenoeg, we hadden hem graag even in de kijker gezet ...) :

"Ik zat in een gerechtelijke medische expertise. Er werd gesproken over 35 % BI. Er was nog 1 afsluitende zitting. Op die zitting zei mijn eigen bijstandsarts plots : maar u hebt niet gesproken over dit arbeidsongeval en over deze valpartij met de fiets. Wie zegt dat uw letsels een gevolg zijn van uw verkeersongeval ? Hierdoor eindigde ik met maar 10 % BI ! De ongevallen waar hij naar verwees waren echt banaal, ze dateerden bovendien van 15 jaar eerder, ik had nooit ergens last van, ben altijd aan het werk gebleven, dit 15 jaar lang, daarom had ik er ook niet over gesproken tijdens de expertise. Ik had dit alleen in vertrouwen tegen mijn bijstandsarts verteld. Hij zei toen zelf dat ik er niet moest over spreken omdat mijn klachten van mijn verkeersongeval hier niets mee te maken hadden. En dan zegt hij het zelf ! En wekte hij de indruk dat ik een leugenaar was ! Kan dat zomaar ?"

Een bijstandsarts die DIT doet, maakt zich schuldig aan o.a. :

1. schending van het beroepsgeheim

2. schending van uw privacy

3. schending deontologische plichtenleer

Vast staat, dat hij NIET uw belangen verdedigde. De vraag "waarom" rijst ...

Dit zijn alleszins strafbare feiten. U kan hiervoor klacht indienen.

We kunnen het niet genoeg herhalen : zorg dat u een EERLIJKE bijstandsarts hebt. Informeer u grondig. Consulteer de veilige lijst.

Featured Posts
Recent Posts
bottom of page