top of page

Het dossier VANTORRE/AXA : onderzoek door AXA NKO arts Rudolf KUHWEIDE die vervolgens doorstuurt naa


AXA verzekeringsarts Xavier Janssens stuurt VANTORRE naar neus-keel-oor arts Kuhweide. Het medisch onderzoek gaat door op zijn privé adres in Sint Andries Brugge op donderdag 05/11/2009 om 14 u. Zo verloopt een medische expertise bij Dr. KUHWEIDE:

Getuigenis van de zus van het slachtoffer, die meeging naar het onderzoek:

Er wordt even door dokter Kuhweide in de oren gekeken, dat was ook het enige dat hij deed.

Daarna verwijst hij door naar een vrouw voor een gehoortest.

Terwijl deze vrouw de gehoortest afneemt, neemt ze meermaals de telefoon op, loopt ze meermaals weg om de deur open te doen. Ze voert intussen ook betalingen uit en ze maakt afspraken. Inderdaad, dit alles tijdens het "deskundigenonderzoek". Maar liefst 7 keer wordt het onderbroken.

Mijn zus had het al moeilijk om haar concentratie te houden.

De test was niet goed. Werden door verwezen om direct naar AZ in Brugge te gaan naar” dokter Dedeyne” voor een extra test.

Dat onderzoek zou een half uur duren, werd ons gezegd.

Tegen dan was mijn zus al helemaal kapot.

2 jonge dames ontvangen ons in het AZ Brugge. Ik vroeg wie van hen er dokter Dedeyne was. Het bleken 2 eerste jaar studenten te zijn die stage deden. Ze wisten nog niet of ze verder zouden studeren voor logopedie of audioloog.

Ik vroeg om dokter Dedeyne maar die was er niet, hij was met verlof melden ze ons.

Dat vond ik toch raar, want voor zo een onderzoek moet er toch een dokter kunnen begeleiding geven aan 1 ste jaar stagiaires zou je denken, maar hier niet dus.

Ik hield dit in mijn achterhoofd om hier melding van te maken aan dokter Steel, onze huisarts en bijstandsarts.

De jongedames hadden moeite voor het onderzoek, de draadjes kwamen altijd maar los. En de gehoorgang was zo raar vertelden ze mij.

Het onderzoek duurt van 14.45u tot 16.55u, alhoewel het maar een half uurtje zou zijn zogezegd, en we waren al op pad van 12.45u voor eerst naar de dokter Kukweide thuis te gaan.

We hebben alle begrip dat er controles moeten gebeuren, maar hoe kan een arts een oordeel vormen bij onderzoeken die gebeurd zijn door 1ste jaar studenten zonder begeleiding van een arts. Ze hadden zelfs geen badges aan.

Thuis aangekomen is mijn zus weer maar eens als een wrak haar bed ingegaan zonder te eten alleen haar vertrouwde water en ze kon weer bekomen van haar doktersbezoek.

Mensen in een toestand zoals mijn zus een hele dag op pad sturen, is alleszins niet verantwoord.

Getuigenis van de man, over het feit dat dit medisch verslag nooit bezorgd werd:

We hebben nooit het verslag van Dr Kuhweide of Dr Dedeyne ontvangen.

Ook AXA weigerde dit over te maken.

Bij de 4 de zitting( 31/08/2012) heb ik aan de gerechtsdeskundige, dokter Roland Watteyne uitdrukkelijk het verslag opgevraagd van “dokter Dedeyne” ivm het neus keel en oor onderzoek van 05/11/2009.

Daar antwoordde dokter Watteyne mij er bestaat geen “dokter Dedeyne “ er is alleen een verslag van dokter Kuhweide.

Nu verstond ik het helemaal niet meer.

We worden doorgestuurd naar dokter Dedeyne, krijgen 2 stagiaires en zelf nu blijkt dat dokter Dedeyne niet zou bestaan ?

Begrijp wie begrijpen kan ...

Tot op vandaag hebben wij geen verslag van "Dokter Dedeyne" ontvangen.

Featured Posts
Recent Posts
bottom of page