top of page

18 jaar schulden, chronische pijn en arbeidsongeschiktheid na ONVERGOEDE whiplash

th (6).jpg

20 jaar geleden stond het onderzoek naar whiplash nog veel minder ver dan vandaag. Vandaag zijn de studies er, alleen worden ze door verzekeringsmaatschappijen van tafel geveegd. Het resultaat: mensen komen terecht in armoede, kunnen het werk niet hernemen, hebben constant erge pijn, de schulden stapelen zich op, alternatieve behandelingen worden door de dure kostprijs voor hen die ze het meeste nodig hebben, ontoegankelijk en tal van secundaire letsels treden op die nog meer pijn en klachten veroorzaken. Het sneeuwbaleffect van whiplash (waarbij meestal hersenletsel optreedt dat vroeger niet maar vandaag WEL door IRM en Q EEG kan aangetoond worden) is een zwaar onderschatte problematiek.

Voor haar ongeval was deze dame vol levenslust, actief, had ze eigen paarden, weides, stallen, een eigen woning, een gezin, een leuke job. Haar ongeval en haar pijn maakte dat ze haar job niet meer kon doen, er kwam een scheiding, ze verloor haar paarden, maandelijks moet ze bijlenen om haar huis te kunnen behouden, ze is ook chronisch depressief (hoe zou je zelf zijn, na 18 jaar zo te moeten leven zonder een uitweg te zien ?) - tot op vandaag, 18 jaar later. En waarom ? Omdat een verzekering weigert te betalen !

Dergelijkse scenario's MOETEN STOPPEN en de verzekeringen moeten hun verantwoordelijkheid opnemen. Het kan niet zijn dat mensen hun huis verliezen omdat een chronische whiplash 'te duur' zou uitkomen voor de verzekering !

Mensen die zich in een dergelijke situatie als deze dame bevinden, moeten de mogelijkheid krijgen om hun dossier te laten heropenen. Het is duidelijk dat de indertijd gemaakte medische expertiseverslagen FOUTIEF zijn. Wettelijk gezien kan een afgesloten dossier niet heropend worden. Hierop moet voor whiplash en TBI patiënten een uitzondering gemaakt worden. Ieder verkeersslachtoffer moet volgens de wet voor alle schade vergoed worden. En dat gebeurt nu niet. Dit is FOUT.

"Ik krijg sponsering van een vriend van mij om gewoonweg te kunnen overleven. Ik heb gereageerd voor mensen die lijden te stimuleren het erop te wagen om actie te ondernemen, ik heb alleen maar schulden, dus voor mij is het onmogelijk ! Ik ben zware cryptotetanie-spasmofolie patient geworden, ik heb evenwichtsstoornissen door een probleem in het binnenoor, concentratieproblemen, halspijnen en exxxxxxxxx.. door letsels van mijn whiplash 18 jaar geleden door een arbeidsongeval met paard en koets."

Featured Posts
Recent Posts
bottom of page